neděle 28. října 2018

ZÁŘÍ - SUŠICE

Tak jsem se konečně dopracoval k vložení příspěvku za září na blog. Už jsem přestával věřit, že se mi to podaří do konce října, ale podařilo. A tak tu dnes předkládám další část fotoprojektu 2018 - město Sušice.

Sušice, řeka Otava

Město není nijak veliké, je ale postaveno v krásné krajině, obklopeno kopci Šumavy. Nejčastěji navštěvovanou částí je jistě historický střed města, náměstí s radnicí a kašnou a také břeh řeky  Otavy, kde se dá odpočinout na lavičkách a nebo se občerstvit v kavárně.


Sušice - nábřeží Otavy

V okolí historického centra je několik pozoruhodných budov sloužících ke vzdělání, jako například budova gymnázia nebo Masarykova škola. Obě tyto budovy jsou nádherně opraveny a je jistě pro jejich žáky potěšením, tyto školy navštěvovat. Mě zaujal vstupní portál místního gymnázia, u kterého se mohu domnívat, že koule nepředstavují nejčastější obdrženou známku, ale balvan který spadne ze srdce těch, kdo gymnázium úspěšně absolvují.


Sušice - gymnázium

A kde obyvatelé Sušice bydlí? Ta jsou to i nevzhledné krabice paneláků, různé rodinné domy a také velice hezký a architektonicky zajímavý řadový dům.


Sušice

A dostáváme se ke druhé škole. Tentokrát je to škola T. G. Masaryka.  Tuto úchvatnou budovu jsem zprvu považoval za muzeum či městskou budovu. To že je to škola mi učarovalo. Zde se musí učení stávat radostí.


Sušice - škola T. G. Masaryka

Ale nechci prezentovat město jen jako školy, bydlení a zábavu v kavárně a tak jsem zabloudil i na nádraží. Vlakové je opět pěkně opravené, ale autobusové je pro mě fotogeničtější. Zde jsem našel historii. Vlastně pouze dobu svého mládí. Takhle totiž autobusová nádraží tehdy vypadala.


Sušice - autobusové nádraží

A co dalšího jsem v Sušici viděl?  Něco ano a tak přikládám ještě pár fotografií.

















1 komentář:

  1. From the first image to the last, you've done a fine job of capturing yet another city in your photo project. I especially like the very first photo, looking down over the town.

    OdpovědětVymazat